ads by nuffnang

Jom Join Them


Note for Visitor.

Welcome to my page! Thank Q for followed my blog. I will visit your blog after you left your link in comment form or via mister linky. Please klik the ads also (^_^). Feel free? Do visit my blog again. I will try to included a tips and info as much as i could. I'm sorry if any of my entry are mostly about my life, my story. Hope readers were enjoy reading my entry in my blog. Thank Q so much for being here!

Thursday, April 19, 2012

Tanda-Tanda Kematian

Assalamualaikum & Hye

Ada yang search pasal tanda-tanda kematian dalam blog ni.
Jadi ini menjadi sumber idea untuk Hana
menulis tentang hal ni.

Biar ada keinsafan dalam diri kita.
Agar tidak terus leka dengan duniawi saja kan..

100 Hari Sebelum Hari Kematian
Badan akan bergetar dari hujung rambut hingga hujung kaki. Lazimnya berlaku selepas waktu asar. Hanya disedari dan dirasai oleh hambaNYA yang dikehendaki sahaja. Bagi yang sedar akan tanda ini mereka pasti akan memanfaatkan masa yang tersisa. Bagi yang tidak sedar mereka akan terus leka & hanyut dengan duniawi.

40 Hari Sebelum Hari Kematian
Tanda ini berlaku selepas Asar. Bahagian pusat akan terasa berdenyut-denyut. Ketika ini gugurnya daun yang tertulis diatasnya nama kita, pohon ini terletak di 'Arasy Allah. Malaikat maut akan mula mengikuti kita sepanjang waktu & mula buat persediaan untuk kita.

7 Hari Sebelum Hari Kematian
Tanda ini diuji kepada orang yang sedang sakit. Sebelumnya tidak makan tiba-tiba berselera untuk makan.

3 Hari Sebelum Hari Kematian
Ketika ini akan terasa denyutan ditengah-tengah dahi iaitu antara dahi kiri & kanan. Jika tanda ini difahami, berpuasalah supaya perut tidak mempunyai banyak najis & memudahkan urusan mereka yang akan memandikan kita nanti. Ketika in mata hitam tidak lagi bersinar & orang sakit hidungnya akan perlahan-lahan turun. Cara untuk melihatnya, lihat pada sisi hidung. Telinga akan layu yang mana bahagian akan beransur-ansur masuk ke dalam. Telapak kaki akan perlahan-lahan terlunjur jatuh ke depan & sukar ditegakkan.


1 Hari Sebelum Hari Kematian
Berlaku sesudah Asar dimana kita merasakan denyutan di belakang kepala iaitu di bahagian ubun-ubun menandakan kita tidak sempat lagi bertemu dengan Asar keesokannya.

Tanda Akhir
Akan berlaku keadaan di mana kita merasakan satu keadaan dingin di bahagian pusat & turun ke pinggang dan seterusnya naik ke halkum. Ketika ini hendaklah kita mengucap 2 kalimah syahadah serta menantikan malaikat maut datang menjemput kita kembali kepada Allaah S.W.T.

Sumber

Renung-renungkan & Selamat beramal!

0 ___Orang Doakan MTHANNA Bahagia Selamanya❤:

Post a Comment

Assalamualaikum...Sebarang komen, pendapat, nasihat yang membangun amat digalakkan. Elakkan meninggalkan komen dengan bahasa yang kesat..thank Q (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...