ads by nuffnang

Jom Join Them


Note for Visitor.

Welcome to my page! Thank Q for followed my blog. I will visit your blog after you left your link in comment form or via mister linky. Please klik the ads also (^_^). Feel free? Do visit my blog again. I will try to included a tips and info as much as i could. I'm sorry if any of my entry are mostly about my life, my story. Hope readers were enjoy reading my entry in my blog. Thank Q so much for being here!

Monday, April 16, 2012

Tak Semestinya Kita Dapat Apa Yang Kita Nak..Kan?

Assalamualaikum & Hye

Bila duduk termenung sorang-sorang tadi, teringat pulak kisah-kisah silam. Kebanyakkan kejadian dalam kehidupan Hana ni mostly bukan apa yang Hana rancangkan, inginkan. Tapi semuanya berlaku dengan kuasa Allaah S.W.T.

Bila difikir-fikir semula.. Tak semua apa yang kita nak kita akan dapat. Dan ada sebab kenapa Allaah S.W.T tak berikan semua yang kita inginkan. Allaah S.W.T tahu apa yang terbaik untuk setiap hambaNYA. Kita selalu merungut bila Allaah S.W.T berikan apa yang kita tak nak, tak suka.

Kita tak bersyukur pun dengan apa yang DIA berikan kepada kita. Malah kita lebih banyak merungut & mempersoalkannya. Sedangkan apa yang kita tak suka tu sebenarnya adalah yang terbaik untuk kita.

Jadi sentiasalah bersyukur dengan semua nikmat & pemberian Allaah S.W.T. Kalau rasa tak kuat, berdoalah mohon agar DIA berikan kekuatan, ketabahan, kesabaran & semangat untuk menghadapi dugaan daripadaNYA.

Renungkan & Selamat Beramal!

Published with Blogger-droid v2.0.4

2 comments:

  1. yup..tak semua dapat dan ia perlu kesabaran..jom sertai
    http://zubir5588.blogspot.com/2012/04/blogger-pilihan-chegu-zubir.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank Q la chegu zubir becoz sudi meninggalkan komen di sini.. :)
      i had join the segmen :)

      Delete

Assalamualaikum...Sebarang komen, pendapat, nasihat yang membangun amat digalakkan. Elakkan meninggalkan komen dengan bahasa yang kesat..thank Q (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...