ads by nuffnang

Jom Join Them


Note for Visitor.

Welcome to my page! Thank Q for followed my blog. I will visit your blog after you left your link in comment form or via mister linky. Please klik the ads also (^_^). Feel free? Do visit my blog again. I will try to included a tips and info as much as i could. I'm sorry if any of my entry are mostly about my life, my story. Hope readers were enjoy reading my entry in my blog. Thank Q so much for being here!

Wednesday, April 13, 2011

I want....

Assalamualaikum & Hye...

Saya nak kehidupan saya sendiri...
Saya nak keluarga dengan acuan saya sendiri...

Bukan orang lain tak boleh ajar keluarga saya,
Tapi saya nak saya yang lakukan dengan sebaiknya...

Saya nak ajar dia supaya ikut cara saya...
Saya nak dia bijak dalam segala hal yang baik-baik...
Saya tak mau dia hanya satu lingkungan...
Saya nak dia terbuka dengan lingkungan yang lain...

Kenapa orang lain tak paham saya....
Kenapa orang lain tak nak bantu saya....
Sukar untuk membentuk kalau rebung dah nak jadi buluh...
Yea masih ada masa...
Tapi bila masanya dia nak turut ajaran saya?

Apa yang disogok kepada dia semuanya yang tak berfaedah...
Macam mana saya nak ajar dia dengan acuan saya 
kalau orang lain langsung tak tolong!

Kadang terasa sakit hati, geram!
Apa yang saya nak buat langsung tak nak ikut!
Apa yang patut saya buat?
Kalau hanya kami boleh la saya berkeras sikit.
Bukan berkeras untuk memburukkan keadaan....
Tapi berkeras untuk kebaikan dia...

Saya sedih apa yang saya ajarkan langsung tak nak ikut...
Besar dugaan yang Allah berikan kepada saya.
Memang saya terima dengan redha..
Tapi kadang saya rasa sangat lemah & tak mampu hadapi semua ni..

Saya nak kehidupan sendiri...
Nak keluarga dengan acuan sendiri...

Ya Allah,
Bantulah hambaMu ini demi mendapatkan kehidupan 
&
Keluarga dengan acuannya tersendiri....

0 ___Orang Doakan MTHANNA Bahagia Selamanya❤:

Post a Comment

Assalamualaikum...Sebarang komen, pendapat, nasihat yang membangun amat digalakkan. Elakkan meninggalkan komen dengan bahasa yang kesat..thank Q (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...