ads by nuffnang

Jom Join Them


Note for Visitor.

Welcome to my page! Thank Q for followed my blog. I will visit your blog after you left your link in comment form or via mister linky. Please klik the ads also (^_^). Feel free? Do visit my blog again. I will try to included a tips and info as much as i could. I'm sorry if any of my entry are mostly about my life, my story. Hope readers were enjoy reading my entry in my blog. Thank Q so much for being here!

Saturday, May 11, 2013

Cicak vs Spider

Assalamualaikum & Hye

Ditengah malam yang hening ni... Jari jemari menari-nari men'scroll' skrin smartphone. Mencari dan melilau tanpa arah tuju. Huhuuu... Bahasa... Sasterawan habis..

Tadi masa tengah belek pict. di instagram... Tengok la pict. yang di post oleh one the artist yang Hana follow. This is not about the pict. .. But it's about what was in the pict. ... Dan juga komen daripada follower beliau yang lain.

Ada pengarah filem nak buat filem tajuk cicak... Ada pulak yang komen.. Yang mana komennya berbunyi lebih kurang begini...

"Ada seorang non muslim bertanya kepada saya.. Bukan ke cicak yang berbunyi semasa nabi u sembunyikan diri. Kenapa buat filem berkaitan cicak?"

Ada pula yang balas komen tersebut.. Yang berbunyi...

"Good question.. Orang putih buat cerita spiderman."

Barulah Hana tersedar... Betul juga apa yang dikatakan oleh non muslim tersebut. Sungguh cerita tu hanya rekaan semata-mata. Tapi bila difikirkan kembali.. Banyak lagi yang boleh dihasilkan. Sekarang terlihatlah kelemahan kita di situ.

Spiderman tak ada masalah. Spider yang selamatkan nabi kita. Ni cicak. Betullah mengikut sejarah, memang cicak yang berbunyi-bunyi seolah-olah cuba memberitahu musuh yang nabi sedang bersembunyi di situ.

Entahlah.. Mari berfikir sejenak..

*psssttt...jangan gelakkan pict. tu ye..huhuu...

0 ___Orang Doakan MTHANNA Bahagia Selamanya❤:

Post a Comment

Assalamualaikum...Sebarang komen, pendapat, nasihat yang membangun amat digalakkan. Elakkan meninggalkan komen dengan bahasa yang kesat..thank Q (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...