ads by nuffnang

Jom Join Them


Note for Visitor.

Welcome to my page! Thank Q for followed my blog. I will visit your blog after you left your link in comment form or via mister linky. Please klik the ads also (^_^). Feel free? Do visit my blog again. I will try to included a tips and info as much as i could. I'm sorry if any of my entry are mostly about my life, my story. Hope readers were enjoy reading my entry in my blog. Thank Q so much for being here!

Saturday, January 26, 2013

Kita Berbeza, Bersyukurlah

Assalamualaikum & Hye

May be ini kali kedua Hana cakap tentang tajuk ni.. Tapi isinya berbeza kot. It's okey.. Jom kita tengok isinya sama ke....

Actually Hana terasa insaf bila baca tentang orang lain. Nasib kita semua tak sama. Masing-masing ada kelebihan & kekurangan. Ada kita lebih kepada harta. Tapi keluarga kucar-kacir. Ada pulak harta tak ada @ tak seberapa, tapi keluarga bahagia. Ada pulak ada anak tak ada suami... Nasib kurang baik suami buat hal. Ada pulak ada suami... Tapi belum rezeki nak ada zuriat.

Allaah SWT dah beri yang terbaik dalam kehidupan kita. Setiap ujian yang DIA berikan pasti ada hikmahnya. Kita perlu bersyukur sebab Allaah berikan ujian kepada kita supaya kita ingat kepadaNya. Bila kita sedih & menangis mesti kita akan ingat DIA kan? Kita akan sebut-sebut & memanggil namaNYA.. Dia uji kita sebab dia sayangkan kita. Kita saja yang selalu lupa padaNya.

Allaah SWT lagi suka bila kita sedih/bermasalah kita bersujud kepadaNya & mengadu kepadaNya.. Sebab itu orang yang selalu diduga itu orang yang disayangi Allaah SWT. Jadi walau apa dugaan yang hadir, yang harus kita hadapi... Sentiasalah mengingati Allaah SWT. Janganlah menyekutukan Allaah SWT.

Semoga pembaca yang tersinggah @ ternampak entri ni dapat faham apa yang Hana cuba sampaikan. Semoga dapat menjadi peringatan & pedoman kepada kita. Ni jugak peringatan untuk diri sendiri. Mari kita sama-sama jadi hambaNya yang tahu erti syukur dengan nikmat yang diberi.

0 ___Orang Doakan MTHANNA Bahagia Selamanya❤:

Post a Comment

Assalamualaikum...Sebarang komen, pendapat, nasihat yang membangun amat digalakkan. Elakkan meninggalkan komen dengan bahasa yang kesat..thank Q (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...