ads by nuffnang

Jom Join Them


Note for Visitor.

Welcome to my page! Thank Q for followed my blog. I will visit your blog after you left your link in comment form or via mister linky. Please klik the ads also (^_^). Feel free? Do visit my blog again. I will try to included a tips and info as much as i could. I'm sorry if any of my entry are mostly about my life, my story. Hope readers were enjoy reading my entry in my blog. Thank Q so much for being here!

Sunday, October 31, 2010

Hari Ini

Macam-macam hal yang aku lihat hari ini,
Kerenah & ragam manusia kotaraya ini.
Namun disebalik hari yang aku lalui hari ini,
Menimbulkan keinsafan dalam diri ku.


Bermulanya kisah hari ini.....


Tarikh   : 31 Oktober 2010
Masa     : 11.00 A.M
Tempat : Alor Star


Menjengah Alor Star..
Buat aku terkenangkan kisah lampau..
Tersenyum sendirian bila mengenang 
memori manis itu.
Sudah lama tidak ku jejak kotaraya ini.
Ada juga memori aku di sini..


Hujan renyai-renyai dan kadang kala agak lebat,
Datang dengan tujuan membeli barang-barang 
yang diperlukan nanti.
Sambil berjalan-jalan,
Mata memandang persekitaran,
Terlihatlah perlbagai ragam manusia,
Yang tidur di kaki lima bangunan,
Yang sibuk membeli-belah..


Tersentuh pula hati kecil ku,
Apabila terlihat insan-insan 
Yang kurang upaya,
Turut sama melewati jalan-jalan di situ.


Lelaki itu...
Lalu di hadapan ku..
Dia kurang upaya penglihatan..
Dipimpin anaknya ke destinasi mereka,
Si anak juga insan kurang upaya
anggota badan,


Lelaki tua itu...
Juga insan kurang upaya,
Pada anggota tubuhnya,
Kehilangan kaki kanan 
dan juga tangan kanan,
Meredah hujan melintasi jalan raya 
yang penuh dengan kenderaan yang 
lalu lalang di situ.


Tatkala itu,
Timbul keinsafan dalam hati kecilku,
Baru aku sedar,
Betapa buruk tingkahku selama ini,
Tidak bersyukur dengan nikmat kurniaan Ilahi,
Sering aku persoalkan kurniaan Ilahi 
terhadapku..


Subhanallah..
Berdosanya aku terhadap 'Dia'...


Ya Allah...
Ampunilah hamba Mu ini...

0 ___Orang Doakan MTHANNA Bahagia Selamanya❤:

Post a Comment

Assalamualaikum...Sebarang komen, pendapat, nasihat yang membangun amat digalakkan. Elakkan meninggalkan komen dengan bahasa yang kesat..thank Q (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...