ads by nuffnang

Jom Join Them


Note for Visitor.

Welcome to my page! Thank Q for followed my blog. I will visit your blog after you left your link in comment form or via mister linky. Please klik the ads also (^_^). Feel free? Do visit my blog again. I will try to included a tips and info as much as i could. I'm sorry if any of my entry are mostly about my life, my story. Hope readers were enjoy reading my entry in my blog. Thank Q so much for being here!

Thursday, February 14, 2013

Dengan IzinNYA...

Assalamualaikum & Hye

Dalam suasana aman damai walau sedikit hujan..
Terasa jari jemari mulusku ini..
*ada rasa macam nak lempang si penaip ni tak?
Nak menaip tentang rencana dalam kehidupan. Semua kita tahu.. Setiap yang berlaku itu adalah dengan izinNYA. Walau sehebat mana pun rencana kita.. Jika tidak mendapat keizinan dan keredhaan dariNYA, apa pun yang kita rencanakan tidak akan berlaku.

Mungkin apa yang kita rancang itu tidak memberi kebaikan dalam kehidupan kita. Jadi DIA berikan yang lain.. Yang lebih baik untuk kita. Kadang bila kita rasa kecewa sebab apa yang kita rancang tak menjadi kita jadi sedih dan adakalanya menyalahkan takdir. Tapi ketahuilah DIA lebih tahu apa yang terbaik dalam kehidupan kita.

Kalau kita sedih, janganlah sesekali salahkan takdir. Macam mana yang dikatakan salahkan takdir? Contohnya... Kalau lah begitu, kalaulah begini.. Key word nya "kalau". Itu contoh yang tak baik. Hurmm... Andai kata kita ada ter..sebut begitu.. Berprasangka dan cuba menyalahkan takdir... Sila cepat-cepat beristighfar... Astagfirullahala'zim...

Jadi... Ingatlah walau sehebat mana perancangan kita, kalau tak mendapat izinNYA, maka tidak akan berlakulah ia. Selalulah bergantung kepada Ilahi.

0 ___Orang Doakan MTHANNA Bahagia Selamanya❤:

Post a Comment

Assalamualaikum...Sebarang komen, pendapat, nasihat yang membangun amat digalakkan. Elakkan meninggalkan komen dengan bahasa yang kesat..thank Q (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...