ads by nuffnang

Jom Join Them


Note for Visitor.

Welcome to my page! Thank Q for followed my blog. I will visit your blog after you left your link in comment form or via mister linky. Please klik the ads also (^_^). Feel free? Do visit my blog again. I will try to included a tips and info as much as i could. I'm sorry if any of my entry are mostly about my life, my story. Hope readers were enjoy reading my entry in my blog. Thank Q so much for being here!

Saturday, August 18, 2012

Sebaknya.....

Assalamualaikum & Hye

Menanges!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sebaknya tak dapat pulang beraya di desa bersama 
keluarga tercinta....
Apa kan terdaya aku punya tugas yang harus 
dilaksanakan...
Pesakit-pesakit yang berapa kerat tu memerlukan khidmat
ku di hari raya...
Malah di minggu aidilfitri yang mulia ni...

Terkenang-kenang suasana malam raya di kampung...
Adik-adik, sepupu-sepupu sibuk main
bunga api...
Mak, maksu, dengan tok sibuk memasak di dapur...
Waaaa.......Sedihnya.........!!!!!!

Esok bertugas buat pertama kalinya di ward pada
HARI RAYA AIDILFITRI...
Mesti sayu sebab tak dapat bersalam, cium tangan orang tua tercinta.
Tak dapat hulur sendiri duit raya kepada
adik-adik & sepupu...
Dan......
Tak dapat pakai baju raya........
Paling tak seronok....Tak dapat solat hari raya.......

Dan
Di rumah ni pun langsung tak ada persiapan raya...
Langsir baru pun tersepok di tepi pintu saja..
Tak ada feeling nak raya....
(-_-)

Tak tahulah ni ada ke tidak yang baca entri 
sedih-sedih malam raya ni...
Mesti semuanya sibuk di dapur tolong mak masak...
Sibuk pasang langsir raya...
Sibuk iron baju raya yang berpasang-pasang tu...
Sibuk bakar lemang...
Sibuk main mercun...
Pendek kata semuanya sibuk dengan persiapan raya la...

Alahai...Ni rupanya perasaan orang yang tak dapat balik kampung 
pada hari raya...
Dengan ini Hana pilih lagu raya seperti di bawah ni...
Rasanya yang ni memang sesuai untuk 
perantau macam Hana...


video

Bertambah sayu hati bila dengar takbir raya...

0 ___Orang Doakan MTHANNA Bahagia Selamanya❤:

Post a Comment

Assalamualaikum...Sebarang komen, pendapat, nasihat yang membangun amat digalakkan. Elakkan meninggalkan komen dengan bahasa yang kesat..thank Q (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...